המסלול לעיצוב פסקול ומיקס למדיה חזותית

אודות המסלול

המסלול הראשון והיחודי בארצנו המכשיר את הסטודנטים להיות מעצבי פסקול ומיקסרים לכל סוגי התמונה ברמה המקצועית והרחבה ביותר.
היקף הלימודים מכיל את טובי המרצים ואנשי הדגל העובדים כיום בתעשייה, הם ילמדו כל מחלקה בצורה דקדקנית וממוקדת וכך המסלול יכשיר את הדור הבא להיות אנשי מקצוע ברמה החדשנית והמתקדמת ביותר.
המסלול יכלול את כל סוגי הפורמטים הקיימים בשוק העבודה – סרטים, סדרות, פרסומות, אינטרנט וכו׳.
במהלך הקורס יינתנו כלים טכניים ואמנותיים לסטודנט אשר יאפשרו לו לעצב פסקול לתמונה;
עריכת המחלקות השונות – דיאלוגים, אפקטים, אווירות, מוסיקה, Foley.
פרה- מיקסים של כל מחלקה והכנת הפרויקט למיקס.
מיקס סופי + הורדות הקבצים לפי צרכי הלקוח.
בנוסף לשיעורים הפרונטליים בכיתה, מתחם האולפנים ישמש את הסטודנטים לתרגולים, עבודות מעשיות ופרויקטים אישיים, ויאפשר שיתופי פעולה בין הסטודנטים תוך עידוד ליצירתיות ופריצת גבולות.

מטרת הלימודים:

הכשרת הסטודנטים להיות מעצבי פסקול, עורכים ומיקסרים לכל סוגי המדיה החזותית;
סדרות, פרסומות, קולנוע, אנימציה וכו׳.
בתום הלימודים הסטודנטים יוכלו להשתלב בתעשייה במגוון תחומים אשר יבחרו –
עריכת דיאלוגים, אפקטים, פוליס וכל סוגי המיקס, בכל סוגי הפורמטים- סטריאו, סראונד, אטמוס וכו׳.



משך הלימודים: 
מסלול חד-שנתי
40 מפגשים בני 6 שעות (240 שעות אקדמיות)

מועד פתיחה: 
פברואר 2024

ימי הלימוד:

יום ראשון
10:00-16:00
(עשרת השיעורים האחרונים יתקיימו במתכונת של פעמיים בשבוע)

תנאי קבלה:

תנאי קבלה:
לא נדרש ידע מוקדם.
המתעניין יעבור ראיון אישי שנועד לבחון את התאמתו ואת רצונו להיכנס לתחום ולהשקיע.
הסטודנטים יקבלו חבילת שיעורים דיגיטליים לפני תחילת הקורס ללימודי תוכנת Pro Tools וידרשו לתרגל אותם לפני תחילת הלימודים.
רק סטודנטים נבחרים יוכלו לתפוס את מקומם בכיתה, סטודנטים עם רעב ונחישות.

**בוגרי פלוטו במסלולי הלימוד לטכנאות אולפן
וליצירה והפקה מוזיקלית אינם נדרשים לבחינת קבלה.

*ניתן לממש פיקדון צבאי

  • תכנית הלימודים: 

    • מבנה התעשיה וניהול פרוייקטים
    • מבע קולנועי 
    • יסודות הסאונד 
    • הקלטות שטח
    • Pro Tools לפוסט
    • עריכת דיאלוגים
    • עיצוב פסקול בדגש על עריכת אפקטים/אווירות ומוסיקה
    • foleys – הקלטה ועריכה
    • דיבוב ו- ADR
    • סדנת הקלטת scoring
    • פרה-מיקסים
    • מיקס למדיה חזותית
    • תרגול מעשי ומטלת גמר

מבנה התעשייה וניהול פרוייקטים
מרצה: שלי בר-און

סקירה כללית על תחום הסאונד מול תמונה,
תהליך עיצוב הפסקול משלב קבלת הסרט עד המיקס הסופי, חלוקת הסאונד למחלקות שונות- דיאלוגים, אווירות, אפקטים, מוסיקה ו- Foley .
היכרות עם סוגי מיקס; 5.1, אטמוס, סטריאו וכו׳.
היכרות עם הפורמטים השונים- קולנוע, טלוויזיה, אינטרנט, DVD (סרטים, סדרות, פרסומות וכו׳)
הבנת מבנה התעשייה וניהול פרוייקטים; הכנת תקציב לפרויקט וניהול נכון של זמן.
ניהול פיננסי בכל המחלקות השונות המרכיבות פסקול בשוק העבודה כיום.

מבע קולנועי- סקירה היסטורית על סאונד בקולנוע –
מרצה: לב גולצר 

סקירה היסטורית של תהליך הופעת הסאונד לתמונה ועד היום;
הקולנוע הרי התחיל כאילם ועם התפתחות הטכנולוגיה והתודעה לחשיבות שמיעת הסאונד נפתח עולם חדש שרק מתעצם כל יום.
סאונד מהווה 80% מהנאת הצפייה ובלעדיו קשה להעביר רגש.
בכוחו להעצים כל סצנה וחוויה.
איש הסאונד הינו קוסם, היכול לגרום לצופים לבכות, לצחוק, ואף לפחד-
והכל באמצעות שימוש בסאונד.

יסודות הסאונד (כולל אקוסטיקה)
מרצים: אלכס זבורובסקי ודודו חוג’ה

סקירה כללית על עולם מערכות השמע

היכרות עם מיקרופונים; שיטות הצבה והקלטה.

צלילה אל תכונות מעבדי הקול.

הבנה של תכנון, חיווט ותחזוקת האולפן.

סקירה על האודיו הדיגיטלי והאודיו האנלוגי.

היכרות עם תורת הגלים- אקוסטיקה.

הבנת משמעות הכיול ובניית סביבת עבודה נכונה.

הקלטת שטח
מרצה: אשי מילוא

לימוד שיטות הקלטה מול מצלמה;
הדברים מולו מתמודד מקליט השטח על סט הצילומים, אנשי צוות ופתרון בעיות.
הבנת השימוש במיקרופונים ומכשירי הקלטה שונים,
תפקיד הבום מן, דוחות סאונד, מסירת קבצים לעריכת תמונה.

Pro Tools לפוסט
מרצה: שלי בר-און

היכרות עם הגדרות התוכנה – טריקים לשימוש מקצועי.
הבנת משמעות הכנת Pro Tools session לעריכה ומיקס;
חלוקה למחלקות השונות, פתיחת Bus + Aux שונים,
הכנת פלאגינים לשימוש בשלב העריכה והמיקס.
הבנת משמעות הכנת ערוצי הקלטת המיקס בסשיין שפתחנו;
הכנת האלמנטים ללקוח לפי דרישות התעשייה – Print Master 5.1,
פתיחת מטריצה לייצור סטריאו מיקס, M&E, DME.

עריכת דיאלוגים
מרצה: ארז עייני

הדיאלוג הוא הדבר המרכזי והחשוב ביותר בכל סרט.
חשוב לדאוג שיהיה ברור, נקי ובעיקר שישרת את הסצנה והמשחק בצורה הטובה ביותר.
עריכת דיאלוגים חשובה בין אם ההקלטה בוצעה מעולה ברמה הטכנית,
ובין אם ישנן תקלות או רעשים בהקלטה.
במהלך הקורס נלמד להבחין בדקויות
ולערוך בצורה אופטימלית ומקצועית על תוכנת  Pro Tools.


עיצוב פסקול בדגש על עריכת אפקטים / אווירות ומוסיקה
מרצה: יוסי אפלבאום

היכרות עם גישות בעיצוב פסקול;
הבדלים בין עיצוב פסקול טלוויזיוני, קולנועי, אינטרנטי ודוקומנטרי,
הבנת משמעות המיקס לעיצוב פסקול;
עיצוב אפקטים ואווירות.
הלחנה, עיבוד והפקת מוסיקה לסרטים.

foleys – הקלטה ועריכה

אמני פולי (Foley) אחראים על עיטוף הסרט בקולות שונים,
השייכים למה שרואה הצופה על המסך.
הם מומחים ברמה מאוד גבוהה של הכרת אינסוף סאונדים מהם מורכב כל צליל,
ויודעים להפיקו בדרכים אומנותיות.
בסשן מתבצעת הקלטה בסנכרון מוחלט למה שקורה על המסך,
לכל צעד ולכל רעש מותאם צליל,
והאומנים בעלי הבנה מעולה של החומרים שנאספו על ידם במהלך השנים,
למעין פאלטה של קולות, שהם מספקים להפקות שלהם.
התחום הזה נקרא על שם ג’ק פולי, אשר בשנות ה-20 התחיל לעשות סאונדים כאלה לסרטים.
הוא היה כל כך ידוע ומוצלח- שכל התחום הזה קיבל את שמו.
בקורס נלמד את אומנות הפולי;
משלב הפקת הצליל, טכניקות הקלטה,
התנהגות חומרים שונים ועריכתם בסינק לתמונה.

דיבוב ו -ADR
מרצה: שרון כהן

Automated Dialog Replacement, או בקיצור ADR
הינו תהליך הקלטת הדיאלוגים מחדש, בתנאי אולפן,
כך שאיכותם תהיה הגבוהה ביותר.

פרויקטים רבים עוברים תהליך של ADR
בין אם ההקלטה לא בוצעה כהלכה ובין אם המשחק לוקה בחסר.
היכרות עם עולם הדיבוב;
סרטים מצוירים, אנימציה וכו׳.
בימוי, משחק, עבודה מול שחקנים, תפקיד איש הסאונד;
משלב ההקלטה עד המיקס, קונספט, עיצוב וכיצד מתנהל סשן- תפקיד הנפשות הפועלות.
חשיפת סודות המקצוע;
איך ניגשים לתסריט, איך מתייחסים לסינק, איך חושבים שיר בתרבות אחרת,
איך מדברים עם שחקן, איך מלהיבים לקוח, איך גורמים למיקסר לעשות את העבודה הכי טובה שלו בשבילך ובשבילו, איך לא מוותרים על האיכות ותמיד עומדים בדד ליין. 


פרה- מיקסים
מרצה: שלי בר-און

היכרות עם עולם הפרה- מיקסים של כל המחלקות המרכיבות פסקול;
דיאלוגים, אפקטים/אווירות, פוליס ומוסיקה,
לפי כל סוגי הפורמטים- קולנוע, טלוויזיה ואינטרנט.
הבנת משמעות הכנת סשן למיקס סופי;
איחוד מחלקות, הכנת טמפלטים, פלאגינים יעודיים לפרויקט וסידור הערוצים.

מיקס למדיה חזותית
מרצה: שלי בר-און

היכרות עם עולם המיקס לכל סוגי המדיה החזותית;
סרטים, סדרות, אינטרנט, פרסומות/אנימציה/דוקו וכו׳
הבנת כיולי עוצמה לפורמטים השונים.
היכרות עם סוגי המיקס השונים; סטריאו, 5.1, 7.1, אטמוס וכו׳.
הבנת משמעות הכנת סביבת עבודה נכונה, ביתית או אולפן;
התנהגות סאונד במרחב, אקוסטיקות שונות,
הבנת השימוש במיקרופונים ובמעבדים דינמים שונים.
הבנת ההבדל בין סאונד חוץ לפנים, פרספקטיבות בסאונד.
סקירה כללית על משמעות שימוש בסאונד בסרט להעברת תחושות פסיכולוגיות לצופה.
הבנת דרך התנהלות מסירת קבצים ללקוחות השונים,
על פי דרישות השוק כיום- PM, DME, M&E
תרגול באולפנים השונים בפלוטו.

תרגול מעשי ומטלת גמר

אנחנו מאמינים שכדי להצליח בלימודים,
חשוב מאוד להשקיע זמן בתרגול הנושאים הנלמדים בכיתה.
לצורך כך, בית הספר מעמיד לרשות הסטודנטים
את המתקנים של אולפני פלוטו על מנת לאפשר להם
להכיר ציוד אולפן אמיתי ולהתנסות בעבודה עם ציוד קצה.

אנחנו מעודדים את הסטודנטים, מעבר לתרגילי החובה,
לבצע ככל שניתן פרויקטים אישיים כדרך האולטימטיבית
לבניית תיק עבודות תוך כדי עשייה מתמדת לאורך כל תקופת הלימודים.
הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים

ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו.

מטלת הגמר נבנית לאורך כל המסלול בליווי המרצים,
הנושא ייבחר ע״י הסטודנט. 

  • *פלוטו שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים בתכנית הלימודים**



  • תכנית הלימודים: 

    • מבנה התעשיה וניהול פרוייקטים
    • מבע קולנועי 
    • יסודות הסאונד 
    • הקלטות שטח
    • Pro Tools לפוסט
    • עריכת דיאלוגים
    • עיצוב פסקול בדגש על עריכת אפקטים/אווירות ומוסיקה
    • foleys – הקלטה ועריכה
    • דיבוב ו- ADR
    • סדנת הקלטת scoring
    • פרה-מיקסים
    • מיקס למדיה חזותית
    • תרגול מעשי ומטלת גמר

מבנה התעשייה וניהול פרוייקטים
מרצה: שלי בר-און

סקירה כללית על תחום הסאונד מול תמונה,
תהליך עיצוב הפסקול משלב קבלת הסרט עד המיקס הסופי, חלוקת הסאונד למחלקות שונות- דיאלוגים, אווירות, אפקטים, מוסיקה ו- Foley .
היכרות עם סוגי מיקס; 5.1, אטמוס, סטריאו וכו׳.
היכרות עם הפורמטים השונים- קולנוע, טלוויזיה, אינטרנט, DVD (סרטים, סדרות, פרסומות וכו׳)
הבנת מבנה התעשייה וניהול פרוייקטים; הכנת תקציב לפרויקט וניהול נכון של זמן.
ניהול פיננסי בכל המחלקות השונות המרכיבות פסקול בשוק העבודה כיום.

מבע קולנועי- סקירה היסטורית על סאונד בקולנוע –
מרצה: לב גולצר 

סקירה היסטורית של תהליך הופעת הסאונד לתמונה ועד היום;
הקולנוע הרי התחיל כאילם ועם התפתחות הטכנולוגיה והתודעה לחשיבות שמיעת הסאונד נפתח עולם חדש שרק מתעצם כל יום.
סאונד מהווה 80% מהנאת הצפייה ובלעדיו קשה להעביר רגש.
בכוחו להעצים כל סצנה וחוויה.
איש הסאונד הינו קוסם, היכול לגרום לצופים לבכות, לצחוק, ואף לפחד-
והכל באמצעות שימוש בסאונד.

יסודות הסאונד (כולל אקוסטיקה)
מרצים: אלכס זבורובסקי ודודו חוג’ה

סקירה כללית על עולם מערכות השמע

היכרות עם מיקרופונים; שיטות הצבה והקלטה.

צלילה אל תכונות מעבדי הקול.

הבנה של תכנון, חיווט ותחזוקת האולפן.

סקירה על האודיו הדיגיטלי והאודיו האנלוגי.

היכרות עם תורת הגלים- אקוסטיקה.

הבנת משמעות הכיול ובניית סביבת עבודה נכונה.

הקלטת שטח
מרצה: אשי מילוא

לימוד שיטות הקלטה מול מצלמה;
הדברים מולו מתמודד מקליט השטח על סט הצילומים, אנשי צוות ופתרון בעיות.
הבנת השימוש במיקרופונים ומכשירי הקלטה שונים,
תפקיד הבום מן, דוחות סאונד, מסירת קבצים לעריכת תמונה.

Pro Tools לפוסט
מרצה: שלי בר-און

היכרות עם הגדרות התוכנה – טריקים לשימוש מקצועי.
הבנת משמעות הכנת Pro Tools session לעריכה ומיקס;
חלוקה למחלקות השונות, פתיחת Bus + Aux שונים,
הכנת פלאגינים לשימוש בשלב העריכה והמיקס.
הבנת משמעות הכנת ערוצי הקלטת המיקס בסשיין שפתחנו;
הכנת האלמנטים ללקוח לפי דרישות התעשייה – Print Master 5.1,
פתיחת מטריצה לייצור סטריאו מיקס, M&E, DME.

עריכת דיאלוגים
מרצה: ארז עייני

הדיאלוג הוא הדבר המרכזי והחשוב ביותר בכל סרט.
חשוב לדאוג שיהיה ברור, נקי ובעיקר שישרת את הסצנה והמשחק בצורה הטובה ביותר.
עריכת דיאלוגים חשובה בין אם ההקלטה בוצעה מעולה ברמה הטכנית,
ובין אם ישנן תקלות או רעשים בהקלטה.
במהלך הקורס נלמד להבחין בדקויות
ולערוך בצורה אופטימלית ומקצועית על תוכנת  Pro Tools.


עיצוב פסקול בדגש על עריכת אפקטים / אווירות ומוסיקה
מרצה: יוסי אפלבאום

היכרות עם גישות בעיצוב פסקול;
הבדלים בין עיצוב פסקול טלוויזיוני, קולנועי, אינטרנטי ודוקומנטרי,
הבנת משמעות המיקס לעיצוב פסקול;
עיצוב אפקטים ואווירות.
הלחנה, עיבוד והפקת מוסיקה לסרטים.

foleys – הקלטה ועריכה

אמני פולי (Foley) אחראים על עיטוף הסרט בקולות שונים,
השייכים למה שרואה הצופה על המסך.
הם מומחים ברמה מאוד גבוהה של הכרת אינסוף סאונדים מהם מורכב כל צליל,
ויודעים להפיקו בדרכים אומנותיות.
בסשן מתבצעת הקלטה בסנכרון מוחלט למה שקורה על המסך,
לכל צעד ולכל רעש מותאם צליל,
והאומנים בעלי הבנה מעולה של החומרים שנאספו על ידם במהלך השנים,
למעין פאלטה של קולות, שהם מספקים להפקות שלהם.
התחום הזה נקרא על שם ג’ק פולי, אשר בשנות ה-20 התחיל לעשות סאונדים כאלה לסרטים.
הוא היה כל כך ידוע ומוצלח- שכל התחום הזה קיבל את שמו.
בקורס נלמד את אומנות הפולי;
משלב הפקת הצליל, טכניקות הקלטה,
התנהגות חומרים שונים ועריכתם בסינק לתמונה.

דיבוב ו -ADR
מרצה: שרון כהן

Automated Dialog Replacement, או בקיצור ADR
הינו תהליך הקלטת הדיאלוגים מחדש, בתנאי אולפן,
כך שאיכותם תהיה הגבוהה ביותר.

פרויקטים רבים עוברים תהליך של ADR
בין אם ההקלטה לא בוצעה כהלכה ובין אם המשחק לוקה בחסר.
היכרות עם עולם הדיבוב;
סרטים מצוירים, אנימציה וכו׳.
בימוי, משחק, עבודה מול שחקנים, תפקיד איש הסאונד;
משלב ההקלטה עד המיקס, קונספט, עיצוב וכיצד מתנהל סשן- תפקיד הנפשות הפועלות.
חשיפת סודות המקצוע;
איך ניגשים לתסריט, איך מתייחסים לסינק, איך חושבים שיר בתרבות אחרת,
איך מדברים עם שחקן, איך מלהיבים לקוח, איך גורמים למיקסר לעשות את העבודה הכי טובה שלו בשבילך ובשבילו, איך לא מוותרים על האיכות ותמיד עומדים בדד ליין. 


פרה- מיקסים
מרצה: שלי בר-און

היכרות עם עולם הפרה- מיקסים של כל המחלקות המרכיבות פסקול;
דיאלוגים, אפקטים/אווירות, פוליס ומוסיקה,
לפי כל סוגי הפורמטים- קולנוע, טלוויזיה ואינטרנט.
הבנת משמעות הכנת סשן למיקס סופי;
איחוד מחלקות, הכנת טמפלטים, פלאגינים יעודיים לפרויקט וסידור הערוצים.

מיקס למדיה חזותית
מרצה: שלי בר-און, יוסי אפלבאום, 

היכרות עם עולם המיקס לכל סוגי המדיה החזותית;
סרטים, סדרות, אינטרנט, פרסומות/אנימציה/דוקו וכו׳
הבנת כיולי עוצמה לפורמטים השונים.
היכרות עם סוגי המיקס השונים; סטריאו, 5.1, 7.1, אטמוס וכו׳.
הבנת משמעות הכנת סביבת עבודה נכונה, ביתית או אולפן;
התנהגות סאונד במרחב, אקוסטיקות שונות,
הבנת השימוש במיקרופונים ובמעבדים דינמים שונים.
הבנת ההבדל בין סאונד חוץ לפנים, פרספקטיבות בסאונד.
סקירה כללית על משמעות שימוש בסאונד בסרט להעברת תחושות פסיכולוגיות לצופה.
הבנת דרך התנהלות מסירת קבצים ללקוחות השונים,
על פי דרישות השוק כיום- PM, DME, M&E
תרגול באולפנים השונים בפלוטו.

תרגול מעשי ומטלת גמר

אנחנו מאמינים שכדי להצליח בלימודים,
חשוב מאוד להשקיע זמן בתרגול הנושאים הנלמדים בכיתה.
לצורך כך, בית הספר מעמיד לרשות הסטודנטים
את המתקנים של אולפני פלוטו על מנת לאפשר להם
להכיר ציוד אולפן אמיתי ולהתנסות בעבודה עם ציוד קצה.

אנחנו מעודדים את הסטודנטים, מעבר לתרגילי החובה,
לבצע ככל שניתן פרויקטים אישיים כדרך האולטימטיבית
לבניית תיק עבודות תוך כדי עשייה מתמדת לאורך כל תקופת הלימודים.
הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים

ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו.

מטלת הגמר נבנית לאורך כל המסלול בליווי המרצים,
הנושא ייבחר ע״י הסטודנט. 

  • *פלוטו שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים בתכנית הלימודים**



למעוניינים בקריירה כאנשי מקצוע בתחום הסאונד למדיה:

  • מוזיקה וסאונד לקולנוע
  • מוזיקה וסאונד לטלוויזיה 
  • מיקס לקולנוע ולטלוויזיה 
  • פוסט פרודקשן
  • עיצוב פסקול 
  • הקלטות שטח 
  • הקלטות דיבוב 

מתחם האולפנים ישמש את הסטודנטים לתרגולים,
עבודות מעשיות ופרויקטים אישיים, ויאפשר שיתופי פעולה
בין הסטודנטים תוך עידוד ליצירתיות ופריצת גבולות.
אנחנו מאמינים שכדי להצליח בלימודים, חשוב מאוד
להשקיע בתרגול מעשי של הנושאים הנלמדים בכיתה.
לשם כך, בית הספר מעמיד לרשות הסטודנטים שעות תרגול באולפן
על מנת לאפשר להם להכיר ציוד אולפן אמיתי ולהתנסות בעבודה עם ציוד קצה.
לפי קצב ההתקדמות בחומר הנלמד, הסטודנטים מתבקשים לבצע תרגילים שונים.

אנחנו מעודדים את הסטודנטים, מעבר לתרגילי החובה,
לבצע ככל שניתן פרוייקטים אישיים
כדרך האולטימטיבית והמיטבית לבניית תיק עבודות
תוך כדי עשייה מתמדת לאורך כל תקופת הלימודים.
הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים
ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו. 

כמוסד לימודי שחרט על דגלו את ערך המחויבות והמצוינות,
אנו דואגים לספק לתלמידים שלנו, במסלולים השונים,
סביבת עבודה אופטימלית הכוללת אולפנים מקצועיים
מצוידים בציוד קצה ותוכנות עדכניות יחד עם צוות מקצועי
שנמצא תמיד לתמיכה ומתן סיוע טכני בהתאם לנדרש.
כמו כן, המסלול לעיצוב סאונד לקולנוע הינו מסלול חדשני ופורץ דרך
אשר שם דגש על תחום הפוסט פרודקשן על גווניו השונים
ומקנה ידע נרחב ומקצועי לסטודנטים, אשר יכול להוות
כרטיס כניסה להשתלבות בתעשייה המרתקת הזאת.

אנחנו משתדלים להעניק לסטודנטים שלנו
ידע נרחב וניסיון מעשי, ועושים מאמצים להפנות,
להמליץ ולתמוך בהשמה, ביצירת שיתופי פעולה
וחיבורים כאלה או אחרים, כל אחד לפי יכולותיו וכישוריו.
אנחנו שומרים על קשר עם כולם
ומסייעים בכל שאלה שעולה, גם בתחומים טכניים שונים
וגם בסוגיות של ניהול הקריירה, התנהלות וקבלת החלטות נכונה.

תוכנת Pro Tools של חברת Avid היא אחת מתוכנות ה-Daw
הפופולריות ביותר בשוק האולפנים ועריכת סאונד. 
אחד היתרונות הגדולים שלה היא העובדה שהתוכנה מדמה למעשה 
את הלוגיקה ואת ה-Signal flow של האולפן האנלוגי,
דבר שהקל מאוד על הטכנאים במעבר לתוכנת עריכה דיגיטלית,
לדוגמא: הקונסולה, השליחות והחיבור למעבדי קול חיצוניים. 

סיבה נוספת לכך שתוכנת ProTools היא הסטנדרט הבינלאומי באולפני הקלטות,
בחדרי פוסט ואצל טכנאי מיקס היא מערכת Pro Tools HD.
זו מערכת חיצונית המאפשרת לבצע את העיבוד עליה במקום על המחשב עצמו,
כי כאשר מקליטים הרבה ערוצים בתדר דגימה גבוה (88/96khz)
או כשמבצעים מיקס עם הרבה פלאגינים,
האפשרות לעיבוד חיצוני מקלה על המערכת
ומאפשרת לה לעבוד בדרישות גבוהות.
פלאגינים ב-Pro Tools עובדים בפורמט AAX שמאפשר שימוש
בפלאגינים רבים במקביל ללא הגדלת ה-RAM או החלפת המעבד.

מלבד הקלטות, יש לתוכנה פונקציות נוחות לשלבי עריכה ושלבי המיקס,
למשל, פונקציות כמו Import Session Data שמאפשרות
להעביר בקלות אלמנטים משיר (פרויקט) אחד לאחר.
פונקצית ה-Beat detective לעריכת אודיו, מאפשרת לערוך
כל תפקיד נגינה שלא הוקלט כראוי ולהושיב אותו בזמן נכון.

כמובן שקיימות עוד המון פונקציות ואפשרויות
בתוכנה הנפלאה הזאת, וזה רק על קצה המזלג.
לאלה מכם המעוניינים להעמיק את הידע בתוכנה
ולשלוט ביד רמה בכל הפונקציות שלה 
מוזמנים להצטרף אלינו למסלול לטכנאות אולפן.
שליטה ב-ProTools הינה הכרחית לכל מי שרוצה
לעבוד באולפנים גדולים ובבתי פוסט ולהתפתח כטכנאי מוביל בתחום.
זהו למעשה כרטיס הכניסה לעבודה על הסשנים המעניינים והמלמדים ביותר.

אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים,
לפגוש אותנו, ולבדוק אם התכנית מתאימה לכם,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון, בהודעה או במייל.
אנחנו מקיימים שיחות ופגישות ייעוץ באופן קבוע, כל שבוע.

נשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה 🙂

עידן לי

054-6536244 | idanlee@plutostudios.com

  1. פגישת ייעוץ וסיור במתחם האולפנים:
    פגישה אישית עם אחד מיועצי הלימודים שלנו, שבה תקבלו מידע מפורט
    על מסלולי הלימוד והקורסים השונים, בהתאם לצורך ולהעדפה אישית.
    במהלך הפגישה יערך סיור במתחם האולפנים להיכרות עם המקום.

  2. הרשמה וראיון קבלה:
    במידה והחלטתם להצטרף אלינו, השלב הבא הוא תשלום דמי הרשמה
    ופגישה אישית עם המנהל הפדגוגי של בית הספר.
    מטרת הפגישה הינה להכיר את המתעניין, לוודא שהוא מבין
    את נושאי הלימוד השונים ומה מצופה ממנו כסטודנט במהלך
    תקופת הלימודים.

  3. הסדר הרשמה:
    השלב האחרון הינו הסדרת תשלום שכר הלימוד,
    שניתן לבצע במגוון דרכים: פיקדון לחיילים משוחררים,
    הוראת קבע, המחאות וכרטיס אשראי עם גמישות רחבה.
    כמו כן, ניתן לקבל הלוואת לימודים בתנאים נוחים מאוד
    מטעם קרן שכ״ל.

    *סיום תהליך הסדר ההרשמה בלבד מבטיח את מקומכם בכיתה.

המרצים

שלי בר-און - מיקס למדיה חזותית
ארז עיני שביט - עריכת דיאולגים
יוסי אפלבאום - עיצוב פסקול
לב גולצר - מבע קולנועי
שרון כהן - דיבוב
עמוס ציפורי
אלכס זובורבסקי - יסודות הסאונד
גיא שביט - פוסט לפרסומות

לקביעת פגישת ייעוץ

דילוג לתוכן