המסלול ליצירה והפקה מוזיקלית

אודות המסלול

לאחר שנים של הכשרת אנשי מקצוע מובילים בתעשיית הסאונד והמוזיקה,
גיבשנו תוכנית שתענה על הצרכים העכשווים של מפיקים, מוזיקאים
ויוצרים אשר רוצים להתמקצע בהפקות האולפן הביתי.

המהפכה הטכנולוגית של המאה ה-21 לא פסחה על עולם הסאונד והמוזיקה.
הנגשת הטכנולוגיה מן האולפן הקלאסי אל המחשב הביתי
באמצעות תוכנות ייעודיות, פלאגינים וקונטרולרים 
שרק משתבחים עם הזמן שינתה לגמרי את תהליך פני היצירה המוזיקלית
והביאה ליצירת ז׳אנרים מוזיקליים מגוונים
וליכולת ליצור ולהפיק למעשה מכל מקום:
אולפן מקצועי, אולפן ביתי או על הספה בסלון.

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסלול אשר שם דגש
על חדוות היצירה הן בהיבט המוזיקלי והן בהיבט הטכני,
שבמהלכו נצלול אל עולם היצירה וההפקה עם מגוון רחב של קורסים
וסדנאות הפקה עם מיטב המפיקים המוזיקליים בארץ ואנשי מפתח בתעשייה.

מטרת הלימודים:

הכשרת הסטודנטים ליצירה והפקת מוזיקה במגוון ז׳אנרים
בסביבת האולפן הביתי ומחוצה לו.

משך הלימודים:
52 מפגשים בני 6 שעות (312 שעות אקדמיות)

מועד פתיחה:
מאי 2024
נובמבר 2024

ימי הלימוד:
שלישי וחמישי
מסלול בוקר: 10:00-16:00
מסלול ערב: 16:00-22:00

תנאי קבלה:
לא נדרש ידע מוקדם.
המתעניין יעבור ראיון אישי שנועד לבחון את התאמתו
ואת רצונו להיכנס לתחום ולהשקיע.
רק סטודנטים נבחרים יוכלו לתפוס את מקומם בכיתה,
סטודנטים עם רעב ונחישות.

*מתנה לנרשמים:
שעות אולפן בזמן ו3 וחצי חודשיים לאחר הלימודים

*ניתן לממש פיקדון צבאי

  • מבוא לסאונד
  • Ableton Live מתחילים
  • כתיבת מוזיקה בסביבת Ableton Live
  • הפקה מוזיקלית
  • הפקת היפ הופ ואמנות הסימפול
  • סינתזה ויסודות המוזיקה האלקטרונית
  • Ableton Live מתקדמים
  • מיקס ומאסטרינג
  • סדנאות הפקה
  • סדנת הקלטה באולפן
  • שיווק, יח״צ והפצה דיגיטלית
  • תרגול מעשי
  •  

מבוא לסאונד

מרצה: אלכס זובורבסקי

קורס הכרחי וחשוב לכל אדם הנכנס לתחום המוזיקה. בקורס זה נקבל הבנה בסיסית על מכשירים
שונים ועל תהליכי עבודה נכונים.
היכרות עם תכונות השמיעה האנושית, וגם עם סאונד כתופעה חשמלית.
סקירה כללית על מושגי יסוד
באקוסטיקה; החזר ובליעה, פאזה, חיבור וחיסור גלים.
נלמד את מבנה אולפן ההקלטות הביתי, ואת המאפיינים והחומרים האקוסטים של החללים.
צלילה מרתקת אל תוך עולם המיקרופונים; עקרונות פעולה ומאפיינים, סוגי מיקרופונים.
היכרות עם מכשירים בתחום הסאונד; מיקסר (מערבל קול), כרטיס קול.
היכרות מעמיקה עם עולם מעבדי הצליל; מעבדי ספקטרום (אקולייזר), מעבדים דינמיים
(גייט, קומפרסור, לימיטר), אפקטים מבוססי מודולציה (קורוס, פלנג׳ר, פייזר, דיסטורשן, פאז,
אוברדרייב, טרמולו), ריוורב, דיליי.
נעמיק בתחום אמצעי ההאזנה לסאונד; רמקולים, אוזניות וההבדלים ביניהם.
מוניטורים אקטיביים ופסיביים, התאמת אמצעי האזנה לאולפן הביתי.

Ableton Live מתחילים

מרצה: ליאור קבליס

אחת מתוכנות ההפקה הפופולריות ביותר בעולם, בזכות היכולות האולטימטיביות ליצירה,
הקלטה ונגינה בזמן אמת. התוכנה אומצה ע״י גדולי המפיקים והאמנים בעולם כולו.
היכרות ראשונית עם התוכנה; חלונות, סרגל הכלים, ערוצי אודיו ומידי, המסכים השונים.
חקירה של תחום העבודה מול מידי; הקלטה ונגינת מידי, clip ,notes, כתיבת רעיונות מוזיקליים.
ועבודה מול אודיו; מהו אודיו, הגדרות כרטיס קול, הקלטה ביתית, המרת אודיו למידי.
צלילה אל עולם הסמפלרים; הסמפלרים של אבלטון, סימפולים מפורסמים.
הבנת עולם מכונות התופים; ניצור drum rack, נלמד כיצד בונים ליירינג ואפקטים על פד בודד.
תחום ה-warp; נבין את המשמעות, אלגוריתמים למתיחה, הושבת לופ על גריד.
נצלול אל תוך עולם האפקטים בתוכנה; עיבוד טורי ומקבילי של אפקטים.
נבין כיצד שיר בנוי תוך סקירה של שירים מסוימים, עריכות של אודיו ואוטומציות.
במהלך הקורס יתבצעו האזנות משותפות של פרויקטים של הסטודנטים,
ובסופו נבין כיצד בונים שלדה לפרויקט וכיצד עובדים עם packs.

כתיבת מוזיקה בסביבת Ableton Live

מרצה: אלכס משה

קורס ייחודי שמטרתו לפתח את היכולת ליצור, בדגש על סביבת המחשב.
היכרות עם סוגים שונים של מבנים של שירים, פירוקם וניתוחם לעומק, בחירת אקורדים מתאימים.
צלילה אל תוך עולם הטקסטים
והמלודיה; כיצד ניגשים לכתיבת טקסט לשיר, החיבור בין מילים למנגינה, וכיצד המפיק משתלב
בתהליך זה.
נלמד את כל התהליך של הפקת שיר; החל מבחירת סולם וקצב, עבודה עם לופים ובחירת סאונדים
מתאימים, דרך הקלטת כלי נגינה ושירות, ועד לעבודה נכונה עם אנשים.
נבין את תחום העבודה עם לופים וקצב; יצירת לופים מורכבים, יצירת לופ מתוך סאונדים קיימים.
נעמיק אל תוך עולם ההופעות; דגשים בבניית הופעה, סט-אפ נכון, ונתרגל דרך סדנאות משותפות.
בשיעור הסיום נקיים סדנת יצירה; נשמע פרויקטים של הסטודנטים, נבצע הופעת לייב בכיתה ונסכם
את הדברים שלמדנו.

הפקה מוזיקלית

מרצה: שחר אליסוף

היכרות עם עולם ההפקה; מי הוא המפיק ומה תפקידו.
סקירה כללית על הכלים הרלוונטים שאותם מפיק צריך להכיר ולשלוט בהם.
נבין כיצד פותחים פרוייקט באופן הנכון, מבנה של הפקה וסקירה של מפיקים שונים.
ניגע בעולמות מרתקים כמו ניתוח שירים ידועים ומקוריים, עולם ההקלטות והצבת המיקרופונים;
סוגי הצבות, הקלטות של גיטרות אקוסטיות וחשמליות, הדגמות של הקלטות תוך כדי השיעורים,
טכניקת הכפלות בהקלטת אודיו, בחירת מיקרופונים, סאונד, אפקטים וחלל, ריאמפ, פלאגינים.
נצלול אל תכונות ועקרונות של קבוצות כלים שונות; רית׳ם סקשן- מידי מול אודיו, טכניקות
המתאימות לאולפן הביתי, בניית סאמפל פאק מסאונדים מוקלטים למידי.
באס וסינת׳ באס- משמעות הפריאמפ בהקלטת באס, גרובים והכפלות.
מקלדות וסינת׳ים- סקירה על סוגי מקלדות ותפקידן, הוספת קלידים כעיבוד וכהפקה.
הקלטות ועריכות שירה- בחירת המיקרופון הנכון, עבודה של מפיק מול זמר, הקלטת שירה ראשית
וקולות, עריכות נכונות, מלודיין, ווקאליין. ולבסוף- מתי השיר מוכן, מאסטרינג.
נבין את משמעות ניהול העסק בתור מפיק מוזיקלי; המפיק בתור עצמאי, כיצד מתמחרים הפקה,
הזמנות עבודה, התנהלות עסקית, חלוקת אנרגיה נכונה.
במהלך ובסופו של הקורס יתבצעו האזנות משותפות של פרויקטים של הסטודנטים.

הפקת היפ הופ ואמנות הסימפול

מרצה: מיכאל כהן

היכרות עם מושג הסימפול תוך שימוש בדוגמאות שונות וסקירה היסטורית.
צלילה אל תוך עולמות מהתחום; ביטים מבוססי לופים, אבלטון כסמפלר,
MPC, CHOPS, מיקרו/מקרו
צ׳ופינג.
התמקדות ביצירת ביט רית׳ם סקשן; מקצבים בסייסים בז׳אנר, הוספת שכבות
ותפקידי בס כדי לעבות את הסאונד, מבנים של שירים בסגנון.
הבנה מעמיקה על מיקס כיצירה; כיצד הוא משפיע על עיבוד, מבנה והפקה בהיפ-הופ.
הבנת עקרונות העבודה עם ראפר; תהליך תקשורתי נכון, הפקות והקלטות שירה.
סקירה על עולם העסקים בתחום הביטים; היבטים משפטיים, בניית יחסי עבודה,
וכמובן- איך עושים כסף.
במהלך הקורס יתבצעו האזנות משותפות של פרויקטים של הסטודנטים,
ובסופו יצירת ביט יחד עם המרצה.

סינתזה ויסודות המוזיקה האלקטרונית

מרצה: דן אורבך

היכרות עם עולם המוזיקה האלקטרונית; יסודות המוזיקה האלקטרונית, מהי סינתזה, סקירה
היסטורית של סינת׳ים, סינתזה בעולם הדיגיטלי.
נתמקד במספר עולמות מרכזיים המרכיבים את תחום הסינתזה;
אוסילטור- סוגים ומנעדים, הדגות ושימושי שונים, מאפיינים.
מעטפת- משמעות המעטפת, הדגמות שונות ליישומה.
פילטר- מהו פילטר, פרמטרים של הפילטר, פילטר דואלי, רזוננס, חיתוך תדרים.
LFO- עיקרון המודולציה, עבודה מעשית עם LFO, שליטה בכל הפרמטרים.
לאחר למידת הבסיס ניגע בתחום הסינתזה המתקדמת.
נצלול אל העולם המרתק והמגוון של הפקת שיר אלקטרוני; יסודות הז׳אנרים, מבנה ומקצבים.
בחלק השני של הנושא הזה ניגע בתחום הבאס; כיצד יוצרים באס אשר אופייני לסגנון, יצירת קיק
וברס דרך סינוסים, מבנה תופים (שכבות), בניית דרופ, סימפולים.
בחלק השלישי ניגע בתחום ההאוס; סקירת הסגנון לאורך השנים, סגנונות שונים, בחירת סאונדים,
בניית מתח במבנה, תחושת וחשיבות התופים.
בסיום הקורס יתבצעו האזנות משותפות של פרויקטים של הסטודנטים,
ובסופו יצירת טראק יחד עם המרצה. הקורס מבוסס על עבודה עם חבילת כלי נגינה וירטואלים
של חברת Arturia.

Ableton Live מתקדמים

מרצה: עדי רותם

לאחר היכרות בסיסית והכרחית עם תוכנת אבלטון, הגענו לשלב הנכון לצלול עמוק יותר אל התוכנה.
סקירה כללית על היתרונות והחסרונות של המסכים השונים, פתיחת פרויקט ודיון בנושא.
נתעסק בעבודה מעמיקה במסך ארייג׳מנט; מהו מבנה מנצח של שיר פופ, בניית סשן, אנרגיה.
נבין מהו תהליך עבודה נכון;
איסוף סאונדים ופריסטים, טכניקות הקלטה מתקדמות, טייקים, חיסכון ב-CPU ועבודה נכונה מול
buffer size, בניית פרויקט Template חכם.
הבנת עולם הסמפלים ועולם המידי; טכניקות לסימפול כלים חיים, שיטות עבודה מול כל הפרמטרים.
עבודה עם אמנים; מחקר ועבודה מקדימה, על האמן, גמישות הפרוייקט, התנהלות כלכלית מול אמן.
ביצוע מיקס ומאסטרינג בתוכנת אבלטון; ייצוא של שיר למיקס/ עבודה מול שותף מפיק/ טכנאי
מיקסים, עבודה נכונה עם Groups, מוזיקליות במיקס, מיקס לערוץ שירה.
ניגע בתחום בניית הופעה; מה אני מנגן בלייב ומה לא, מבנה הפרויקט, בחירה נכונה של מסך
עבודה (סשן/ארייג׳מנט), אוטומציות, שיטות לתיקון טעויות.
במהלך הקורס יתבצעו האזנות משותפות של פרויקטים של הסטודנטים, נקיים דיונים וביקורות.
בנוסף, יתקיים שיתוף פעולה עם אמן בתעשייה; ייבחר ביט של סטודנט ויתחיל תהליך הפקה
משותף; הפקה והקלטת שירה, כיצד מתייחסים לזמר כאשר נמצא בתא הקלטה, אמנות ההכפלות.
בסופו של הקורס יתקיים שיעור באולפן של מפיק; תתקיים שיחה מעמיקה על תכנון ומבנה האולפן,
תהליך עבודה נכון ועבודה על פרויקט נבחר.

מיקס ומאסטרינג

מרצה: רועי ברזוביץ׳

מבוא לקורס; סקירה היסטורית על שינויי באלאנס במוזיקה הפופולרית במהלך השנים, שינויים
בהרגלי השמיעה, השפעת הטכנולוגיה על התחום, השפעת סביבת ההאזנה, חשיבות הרפרנסים,
דוגמאות של שירים קיימים ו ״טריקים״ שהשתמשו בהם להגיע לסאונד מסויים.
נבין כיצד ניגשים למיקס; ההבדל בין מיקס בהפקה לשלב המיקס הסופי, הכנת סשן מיקס, gain
staging נכון באבלטון.
נצלול אל שני מעבדים חשובים מאוד בתהליך העבודה, EQ- איקיו כירוגי, איקיו אמנותי, פילטרים.
Compressor- שימושים שונים של קומפרסורים, סוגים שונים של קומפרסורים, איך משתמשים
בהם במיקס (מתי ולמה), קומפרסור כירוגי? (אוטומציה).
נבצע שיעור הדגמה למיקס באולפן A; התייחסות לסביבת האזנה מקצועית, התייחסות לשלבים
המקדימים לפני המיקס, הדגמה של מיקס.
ניגע בעולמות האפקטים; ריוורב, דיליי, סטורציה ומודולציה, שילוב של ציוד אנלוגי בסביבת עבודה
דיגיטלית, Parallel Compression, Limiter \ Maximizer, Desser & Multiband Comp.
נצלול אל תחום המאסטרינג; חשיבות של רפרנסים וביקורת עצמית, כמה ללחוץ על המאסטר? למה
זה חשוב? באיזו עוצמה ופורמט צריך לייצא לפלטפורמות שונות, שימוש בלימיטר, טיפול מתקדם.
תחום הכרחי ובלתי נפרד- מוזיקה במרחב; מונו / סטריאו, אפקטים, Mid side, דולבי אטמוס.
בסיום הקורס יתבצע שיעור השמעות; כל סטודנט יגיע עם מיקס שעשה, תתנהל שיחה על כל מיקס.

שיווק, יח״צ והפצה דיגיטלית

מרצה: בועז מורד

בעולם של ימינו ישנה חשיבות עצומה לנוכחות שלנו ברשת וכיצד אנחנו מתנהלים בה כמוזיקאים
ומפיקים. בקורס ייחודי זה נתמקד בהיבטים השונים שמייצרים את התהליך הזה.
נתחיל מההתחלה; התנהלות
עצמאית בארץ, הכנת הקרקע לשיווק, נוכחות (הופעות, הקלטות, סושיאל, תקשורת), גורמי העבודה
(יח״ץ, בוקינג, ניהול, הפצה, פבלישינג, שונות), אמנים שונים כדוגמה לשלבים בצמיחה, מגמות
בעשור האחרון.
כמו כן, נעסוק גם בהפצה וסטרימיניג; עולם ההפצה והסטרימינג כיום, לו״ז ואסטרטגיה, ספוטיפיי/
אפל מיוזיק, הפצת סינגל לרדיו, סושיאל מדיה (בהיבטי הפצה), זכויות יוצרים, עולם הפאבלישינג.
סטייל, שפה ויח״ץ; מהו סטייל, שפה גרפית לקמפיין – עטיפות, תמונות וגרפיקה, דוגמאות של
התפתחות סטייל, התנהלות ברשת החברתית, עידן הקורונה – שידור לייב, להביא את הזווית שלך –
ניתוח ודוגמאות, הבנת מפת התקשורת בארץ, אופציות היח״ץ השונות, עבודה עצמאית עם יח״צ,
הכנת ערכת יח״ץ/ קומוניקט, חשיבות איכות התוכן.
בניית קהל ונטוורקינג; כיצד לייצר קהל, קידום ממומן ושימוש ברשתות החברתיות, יצירת שפה
משותפת עם הקהל שלך, ניתוח דוגמאות מאמנים בתעשייה, חיי סצנה – חשיבות יצירת הקשרים,
שיתופי פעולה – אירוחים/ חימומים ויוזמות משותפות, חיזור אחרי גורמי עבודה, מיפוי הסביבה שלך
והצלחה של אמנים אחרים, כאבי גדילה.
בסופו של הקורס ניגע קצת בתחום הבין-לאומי; קליפים, סינקים ומשמעות הקריירה הבינלאומית.

עסקי המוזיקה 

מרצה: נעם לוינברג 

2 מפגשים העוסקים ביזמות בתחום המוזיקה, הסיפור האישי של נעם לוינברג על עצמאות בתחום האודיו 20 שנה והקמת חברת ספארי פדלס. בעסקי המוזיקה נלמד על לקיחת יוזמה , גישה נכונה לעבודה מול לקוחות , מציאת הדרך הייחודית של כל אחד בעולם המוזיקה מהבחינה העסקית.כיצד בונים קשרים עם לקוחות , כיצד פונים לאנשים עבור עבודה. על להיות עצמאי מול להיות שכיר בתחום. הוצאות על ציוד , הכנת הצעת מחיר , הגדרת השירותים שלי כעצמאי ומה לקחת בחשבון כשפותחים עסק חדש.האם אנו יכולים לעבוד מול לקוחות בחול וכיצד. נעם יספר בקורס את כל אלו , מסקנות אישיות שלו ומהנסיון האישי שלו בעבודה בתחום.מה התהליך שעבר בבניית ספארי פדלאס (safari pedals). כיצד בונים מותג עצמאי נכון, שיווק שיתופי פעולה ויצירת שם. בקורס ננתח את מצב השוק הישראלי.



סדנאות הפקה מוזיקלית

מרצים: יוסי פיין, בן הנדלר

סדנאות הפקה מוזיקליות ייחודיות ומעשיות המועברת על ידי שניים מהמפיקים המוזיקליים המובילים
בארץ. בסדנאות אלה נדגיש טכניקות, גישות ואפשרויות שונות להפקת שיר.
נצלול אל תחומים שונים בתהליך ההפקה; קצב, בס, הרמוניה, מלודיה, מיהו מפיק טוב ואיך מזהים
אותו, ניתוח שירים מצליחים, היסטוריה של הפקות מוצלחות.
במהלך הסדנאות הנערכות באולפן A – האולפן הגדול והמתקדם בארץ, יפיקו הסטודנטים שיר החל
משלב ההקלטה ועד השלב האחרון הכולל מיקס בליווי צמוד של המרצה ללהקה / הרכב שינגנו
באולפן.

סדנת הקלטה באולפן

מרצים: אלכס זובורבסקי, שחר אליסוף

המחשה מעשית של הידע הנרכש בקורס מבוא לסאונד.
סדנת ההקלטה נערכת באולפן A , ובמהלכה יקליטו הסטודנטים תופים; טכניקות הצבה של
מיקרופונים, מבוא להקלטה באולפן, דו שיח בין מפיק לטכנאי הקלטה.ופסנתר; היסטוריה של
הפסנתר, סגנונות נגינה, סוגי פסנתרים, טכניקות הצבה, טכניקות הקלטה, פסנתר במוזיקה
פופולרית, קלאסית וג׳אז.
במהלך הסדנה נצלול לעומק אל תוך המערך הטכנולוגי הכולל בין היתר טכניקות הקלטה
סטריאופוניות שונות, הצבת והתאמת מיקרופונים.
תרגול מעשי
בנוסף לשיעורים הפרונטליים, אולפן הכיתה ואולפן B
ישמשו את הסטודנטים לתרגולים, עבודות מעשיות ופרויקטים אישיים,
ויאפשרו שיתופי פעולה בין הסטודנטים תוך עידוד ליצירתיות ופריצת גבולות.
הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים
ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו.

**פלוטו שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים בתכנית הלימודים**

  • מוזיקאים עם אולפן ביתי, או כאלה שרוצים להקים ולהתחיל לעבוד באולפן ביתי
  • אמנים שרוצים ליצור מוזיקה לתוך סביבת המחשב
  • מפיקים ויוצרים שמפיקים את המוזיקה של עצמם
  • ביט מייקרים

מתחם האולפנים ישמש את הסטודנטים לתרגולים,
עבודות מעשיות ופרויקטים אישיים, ויאפשר שיתופי פעולה
בין הסטודנטים תוך עידוד ליצירתיות ופריצת גבולות.
אנחנו מאמינים שכדי להצליח בלימודים, חשוב מאוד
להשקיע בתרגול מעשי של הנושאים הנלמדים בכיתה.
לשם כך, בית הספר מעמיד לרשות הסטודנטים שעות תרגול באולפן
על מנת לאפשר להם להכיר ציוד אולפן אמיתי ולהתנסות בעבודה עם ציוד קצה.
לפי קצב ההתקדמות בחומר הנלמד, הסטודנטים מתבקשים לבצע תרגילים שונים,
מהקלטת כלי בודד ועד להפקות מורכבות.

אנחנו מעודדים את הסטודנטים, מעבר לתרגילי החובה,
לבצע ככל שניתן פרוייקטים אישיים בתחום ההקלטה וההפקה המוזיקלית
כדרך האולטימטיבית והמיטבית לבניית תיק עבודות
תוך כדי עשייה מתמדת לאורך כל תקופת הלימודים.
הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים
ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו. 

כמוסד לימודי שחרט על דגלו את ערך המחויבות והמצוינות,
אנו דואגים לספק לתלמידים שלנו, במסלולים השונים,
סביבת עבודה אופטימלית הכוללת אולפנים מקצועיים
מצוידים בציוד קצה ותוכנות עדכניות יחד עם צוות מקצועי
שנמצא תמיד לתמיכה ומתן סיוע טכני בהתאם לנדרש.
מלבד זאת, המרצים שלנו במסלול ליצירה והפקה הינם
מפיקים מוזיקליים מהשורה הראשונה בעלי ידע עצום
במגוון ז׳אנרים ועם רצון גדול להעביר אותו הלאה.


אנחנו משתדלים להעניק לסטודנטים שלנו
ידע נרחב וניסיון מעשי, ועושים מאמצים להפנות,
להמליץ ולתמוך בהשמה, ביצירת שיתופי פעולה
וחיבורים כאלה או אחרים, כל אחד לפי יכולותיו וכישוריו.
אנחנו שומרים על קשר עם כולם
ומסייעים בכל שאלה שעולה, גם בתחומים טכניים שונים
וגם בסוגיות של ניהול הקריירה, התנהלות וקבלת החלטות נכונה.

Ableton Live היא אחת מתוכנות ההפקה הפופולריות ביותר בעולם,
בזכות היכולות האולטימטיביות ליצירה, הקלטה ונגינה בזמן אמת.
התוכנה אומצה ע״י גדולי המפיקים והאמנים בכל העולם
וקהל היעד שלה הוא רחב ומגוון והיא מותאמת לשימושים רבים:

  • הופעות חיות
  • האולפן הביתי
  • יצירה והפקה מוזיקלית
  • ביטמייקינג

אחד הדברים שמייחדים את אבלטון היא היכולת ליצור מוזיקה
בשתי דרכים שונות, באמצעות שני מסכים שונים:


Arrangement view – חלון שבו יוצרים מוזיקה
למשך זמן מסוים על ה-Timeline בצורה ליניארית,
כאשר העבודה מבוססת על זמן ממושך של שניות ודקות
ובו ניתן להרכיב את כל הרעיונות שעלו לנו בסשן
ולבנות את הטראק לאורך זמן (כמו בכל תוכנה אחרת).


Session view– הקסם האמיתי של Ableton,
חלון שבו אפשר ליצור מוזיקה מבוססת לופים
בסגנון סמפלרים כגון ה-Mpc מבית היוצר של Akai.
בדרך הזאת תהליך היצירה וההפקה הוא הרבה יותר מהיר,
אינטואיטיבי, כיפי ולא מחייב.
אפשר לזרוק המון רעיונות מוזיקליים בלי להתחייב
למשהו מסוים בזמן מסוים כמו בעבודה עם Timeline.
הרעיונות המוזיקליים שהקלטנו באבלטון נקראים קליפים,
ואפשר להפעיל ולכבות אותם בכל זמן נתון בלי לחשוש
כי תמיד הם יהיו מסונכרנים אחד עם השני.

כל מי שעובד עם Ableton Live יסכים שהתוכנה מאוד מודולרית
והיא מאפשרת לכל משתמש למצוא את הדרך הכי נוחה ומתאימה לו.
אין כמעט אף יוצר או מפיק שעובד עם התוכנה באותה צורה,
כל אחד עובד איתה קצת אחרת.
חלק מהקסם שלה היא היכולת להנדס אותה בדיוק כמו שנוח לך
לעבוד וליצור מוזיקה, ובכל פעם שעובדים עם מפיק/ה חדשים
מגלים המון דברים חדשים ופיצ׳רים שלא ידענו על קיומם.


למשל, אחד הפיצ׳רים החשובים שקיימים בתוכנה היא
העבודה עם ערוצי MIDI וערוצי Audio, כאשר
יש אפשרות להמיר כל ערוץ MIDI ל-Audio ולהיפך
בלחיצת כפתור ובצורה חכמה:
במידה ויש לכם Loop תופים של נגן תופים עם Grove מעולה,
ואתם רוצים לשמר את הגרוב הזה
אבל להשתמש בתופים אלקטרוניים במקום,
אתם יכולים להעביר את התופים מ-Audio ל-MIDI
באמצעות התוכנה.
ברגע שהתפקיד המוזיקלי נמצא בערוץ MIDI
אפשר לשנות את הסאונד לאיזה סגנון שרוצים,
ועדיין והגרוב של המתופף נשמר.


לסיכום, ניתן לומר שתוכנת Ableton Live גורמת לנו ליצור ולהפיק
מוזיקה בסביבת המחשב בצורה מודרנית ובדרכים לא שגרתיות,
ורבים מהמפיקים המודרנים כמו Flying Lotus, Flume, Skrillex
יוצרים באמצעותה ובאמצעות כלים נוספים
את הסאונד הייחודי (sound signature) שלהם.
בימינו כאשר לכל אחד יש אולפן ביתי שבו אפשר ליצור ולהפיק מוזיקה,
לכתוב ביטים או סתם להשתעשע עם לופים וסינטיסייזרים,
תוכנת Ableton היא התוכנה המושלמת לכך.
אז אם חשקה נפשכם לגלות עולם חדש ומרתק
או לקחת את יכולות ההפקה שלכם צעד אחד קדימה
אתם מוזמנים להצטרף אלינו למסלול ליצירה והפקה.

מלגת מצטיינים

 

בית הספר שלנו לסאונד והפקה מוזיקלית קיים כבר קרוב לעשור,
ומסלול הדגל שלנו לטכנאות אולפן הכשיר לאורך השנים
עשרות בוגרים ובוגרות שהשתלבו בתעשייה במגוון תחומים ותפקידים,
דבר שמסב לנו גאווה ואושר גדול.

שיתוף נוסף עם הפרטרנרים שלנו בקילומבו
קילומבו היא אחת מהחברות הגדולות בארץ לציוד אולפן ציוד דיג׳יי וציוד הפקה 
והיא חברה שחייה את העולם הזה מבפנים אם אותה אהבה שיש לנו לתחום
עכשיו הם רוצים לתת חזרה לקהילה הזו ובכל שנה יבחר מצטיין אחד ממסלול יצירה והפקה
ואות סטודנט יקבל ציוד של ארטוריה מקילומבו בשווי של 3,500₪ 

מטרת המלגה הינה לעודד ולטפח את דור העתיד

אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים,
לפגוש אותנו, ולבדוק אם התכנית מתאימה לכם,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון, בהודעה או במייל.
אנחנו מקיימים שיחות ופגישות ייעוץ באופן קבוע, כל שבוע.

נשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה 🙂 

עידן לי 

054-6536244 | idenlee@plutostudios.com

  1. פגישת ייעוץ וסיור במתחם האולפנים:
    פגישה אישית עם אחד מיועצי הלימודים שלנו, שבה תקבלו מידע מפורט
    על מסלולי הלימוד והקורסים השונים, בהתאם לצורך ולהעדפה אישית.
    במהלך הפגישה יערך סיור במתחם האולפנים להיכרות עם המקום.

     

  2. הרשמה וראיון קבלה:
    במידה והחלטתם להצטרף אלינו, השלב הבא הוא תשלום דמי הרשמה
    ופגישה אישית עם המנהל הפדגוגי של בית הספר.
    מטרת הפגישה הינה להכיר את המתעניין, לוודא שהוא מבין
    את נושאי הלימוד השונים ומה מצופה ממנו כסטודנט במהלך
    תקופת הלימודים.

     

  3. הסדר הרשמה:
    השלב האחרון הינו הסדרת תשלום שכר הלימוד,
    שניתן לבצע במגוון דרכים: פיקדון לחיילים משוחררים,
    הוראת קבע, המחאות וכרטיס אשראי עם גמישות רחבה.
    כמו כן, ניתן לקבל הלוואת לימודים בתנאים נוחים מאוד
    מטעם קרן שכ״ל.

    *סיום תהליך הסדר ההרשמה בלבד מבטיח את מקומכם בכיתה.

המרצים

עדי רותם - Ableton live
ליאור קאבליס - Ableton live
יוסי פיין - הפקה מוזיקלית
מיכאל כהן - היפ הופ ואומנות הסימפול
אלכס משה - מוזיקה בסביבת המחשב
בן הנדלר - הפקה מוזיקלית
דן אורבך - סינטזה ומוזיקה אלקטורנית
שחר אליסוף - הפקה מוזיקלית
נעם לוינברג - עסקי המוזיקה
רועי ברזוביץ- מיקס ומאסטרינג
מאור אלוש - הפקה מוזיקלית

פרוייקטים

במסגרת הלימודים מאוד חשוב לנו לחשוף את הסטודנטים לפרוייקטים אמיתיים שיאתגרו אותם עם מדובר ליצור שירים עבור חברות שונות עם מוזיקה מקורית או לעבוד עם זמרים או ראפרים
במהלך השנים יצאו כמה פרוייקטים כאלו מגניבים אז העלנו פה חלק.

כמו בכל שנה, התקיימה תחרות ביטים במסלול של יצירה והפקה, בניצוחו של מלך הביטים מיכאל כהן. תוך שיתוף פעולה עם מקום ייחודי אחר בכל שנה, הסטודנטים צוללים אל התכונות והשפה הייחודית של המקום ויוצרים ביטים המתאימים לאותו האופי. הפעם, נוצר שיתוף פעולה עם אחד ממכוני הקעקועים הטובים בארץ- Vanta Tattoo Gallery המטרה הייתה ליצור ביט שיישמע באווירת UK עם המון אופי. המנצח שלנו, שבאותו ערב השמעות הרעיד את אדמת המקעקעים, הוא הסטודנט בר רודאיף! שיצר ביט פשוט מושלם. תודה ל- Vanta על שיתוף הפעולה והאירוח בממלכה שלהם, ותודה מיוחדת לניב בוסיקלה ונסי קנדיוטי שזרמו איתנו על השת״פ.

בכל שנה יש תחרות במסלול של יצירה והפקה בניצוחו של מלך הביטים מיכאל כהן – מי מהסטודנטים יצור ביט בשפה של אותה החנות? הפעם נוצר שיתוף פעולה עם אחת מחנויות הסקייט השוות בארץ Lightwave והסטודנטית המנצחת היא עמית סדן שהביאה ביט מהסרטים

בכל שנה יש תחרות ביטים במסלול של יצירה והפקה, בניצוחו של מלך הביטים מיכאל כהן. הסטודנטים יוצרים ביטים בשפה של חנות עם אופי מסויים. הפעם נוצר שיתוף פעולה עם אחת מחנויות הסניקר הטובות בארץ! Sneakerbox המטרה הייתה להביא ביט שישמע מודרני אבל עם המן כבד להולדסקול היפ הופ. המנצח הוא הסטודנט שי צפוני שהביא ביט מהסרטים. תודה לסניקרבוס על שיתוף הפעולה והאירוח, ולשגיא מיה על כל העזרה.

הצצה לשיעור סדנת ראפר- כבוד ענק למיש, שהתארח באחד השיעורים בקורס של כהן- היפ הופ ואמנות הסימפול, חלק ממסלול יצירה והפקה.
בשיעור עבודה עם ראפר, כהן מלמד את הסטודנטים עבודה נכונה עם ראפר; כיצד לגשת נכון לסיטואציה, הקלטה והפקה נכונה, החל מבחירת הביט ועד ההקלטה.
לאחר השמעות בכיתה, מיש בחר ביט של אחד הסטודנטים וכתב עליו שיר על המקום, וזה מה שיצא.
הביט הוא של אייל מזרחי, שהביא ביט שורף!

 

כבוד ענק לצוקוש ושרק שבאו להתארח בשיעור עבודה עם ראפר בקורס של כהן היפ הופ ואומנות היסמפול כחלק ממסלול יצירה והפקה. צוקוש ושרק בחרו ביט של אחד הסטודנטים וכתבו עליו שיר על המקום וזה מה שיצא. הביט הוא של טים מלמן שהביא ביט רותח!

מרצים

מיכאל כהן

עדי רותם

 

בוגרים

קורן עמר

אורי שכיב

לקביעת פגישת ייעוץ

דילוג לתוכן